به گزارش فرهنگ امروز به نقل از روزنامه شرق؛ نمنم باران، رهگذران را خيس كرده بود؛ اما پيادهروی بلوار شهريار، عصر شنبه ١٩ دی مملو از جمعيتی بود كه برای شنيدن صدای هنگامه قاضيانی خودشان را به تالار وحدت رسانده بودند. ساعتی بعد در تالار وحدت و بالكنهايش جای سوزنانداختن نبود. جمعيتی ٨٠٠ نفری از زنان و دختران، گرد هم آمده بودند تا به نخستين تجربه آوازی هنگامه قاضيانی گوش سپارند. زنان و دخترانی كه از سنين مختلف ششساله تا ٨٠ سال به وحدت آمده بودند، همراه با خانم بازيگر «مرغ سحر» و «لالايی» و «بهار دلنشين» خواندند و ساعتی بهدور از هياهويی كه بيرون از تالار، در سطح شهر جريان داشت، برای مرور عاشقانهها يكصدا شدند. در اين اجرا كه تهيهكنندگیاش را مدير «مؤسسه رنگينكمان هنر جوان»، سپهر صاحبی برعهده داشت، رضا تاجبخش پيانيست و آهنگساز، قطعاتی را تنظيم كرده بود. اركستری كه قاضيانی را همراهی میكرد، متشكل از هشت نوازنده بود؛ ترانه پوريوسف علاوهبر رهبری اين اركستر، فلوت مينواخت، مژگان ابوالفتحی و ندا بهزاد هم نواختن سازهای كوبهای را برعهده داشتند. پانيذ شفائی با كلارينتش، گلبرگ پرويزی با گيتاربيسش، غزاله شيرازی با ويلنسلش، آذين ملك زاده با كمانچهاش و يلدا صمدی با نواختن پيانو، قاضيانی را برای رقمخوردن يك اجرای باشكوه همراهی كردند. در اين كنسرت كه چهرههايی مانند گلاب آدينه، تينا پاكروان، شقايق فراهانی، سوسن شريعتی، شيرين بينا، مرجان شيرمحمدی، سهيلا رضوی، مرجانه گلچين، ژاله صامتی، فاطمه گودرزی، ستاره اسكندری، مهشاد مخبری، فريبا كوثری، رؤيا بختياری، كمند اميرسليمانی، نسيم ادبی، گلناز قديری، شهره احديت، آذر معماريان، آيدا عميدی و... ميهمان آن بودند، ترانههای نوستالژيكی آواز شد. مريلا زارعی و سودابه خسروی كه بهدليل حضور بر سر فيلمبرداری نتوانسته بودند در اين كنسرت حاضر شوند نيز با ارسال سبد گل، ورود هنگامه قاضيانی به عرصه موسيقی را شادباش گفتند.در ميانههای اين كنسرت، پيش از اجرای دو ترانه «بوی عيدی» و «يه شب مهتاب» قاضيانی خاطره ديدارش با فرهاد مهراد در منزل فريده رهنما (خواهر فريدون رهنما) را برای حاضرين بازگو كرد. در ميانه كف و تشويق تماشاگران قاضيانی ديگر قطعات نوستالژيكی مانند «زائر»، «اشارات نظر»، «گلنار» و «شكار آهو» را خواند. این هنرمند در بخش دیگری از سخنانش، از انتشار کتاب خود با عنوان «سرزمین مرد سرخپوست» خبر داد که توسط نشر «ثالث» روانه بازار خواهد شد. گرچه پيشازاين چهرههای ديگری در عرصه موسيقی، برای بانوان كنسرت برگزار كرده بودند؛ اما اين نخستين بار بود كه زنی از نسل امروز برای ديگر زنان سرزمينش آواز ميخواند؛ آن هم چهرهای كه پيشازاين در تئاتر و سينما جايگاهی درخورتوجه بهدست آورده بود. تجربههای پيشين تئاتری اين بازيگر با حضور بر صحنه تالارهای مختلف ازجمله همين تالار وحدت، سبب شده بود تا او صحنه را موقع اجرای كنسرت نيز در دست بگيرد و در مقايسه با بسياری از خوانندهها، فضايی بهشدت صميمانه را با مخاطبانش رقم بزند. اين صميميت تا جايی پيش رفت كه وقتی با تشويق حاضران پس از اتمام كنسرت، قاضيانی مجددا قطعه «اشارات نظر» را آغاز كرد، هجوم جمعيت پايين سن برای تبريك و تشويق چنان زياد بود كه مانع پايانبردن اين قطعه و اجرای رورانس شد و در ميان تشويق حاضران، نخستين تجربه موسيقايی اين بازيگر به پايان رسيد.